Beste leden, beste ouders, best leiding, beste oud-leiding, beste sympathisanten en anderen!

Wij willen jullie eerst en vooral bedanken voor een gezellige en succesvolle editie van Opening Vaarseizoen! Na een quiz met veel sterke teams en tafels vol leuke prijzen hebben we allemaal lekker gegeten, waarvoor we graag nog eens een shout-out geven naar iedereen die mee heeft geholpen deze avond zo plezant te maken! Er is nog wat werk aan de boten, maar we hopen dat dit tegen het einde van deze maand rond zal zijn zodat we weer op het water kunnen gaan in mei. Tijd om de ‘sea’ in seascouting terug naar boven te laten komen!
In de Paasvakantie gaan ook enkele van onze juniors en seniors mee op de zeilcursussen. Wij wensen hun al het succes op de wereld toe en hopen oprecht dat ze kunnen slagen en heel wat nautische vaardigheden kunnen op doen. Vanaf onze boten klaar zijn kunnen zie dan toe passen op de Schelde en zo hun leiding trots maken.
De leiding gaat deze maand ook eens een weekendje met elkaar op trek, dus dat weekend is het voor de leden helaas geen activiteit. Maar geen zorgen! De week erna zijn we terug alsof we nooit zijn weggeweest. Tot op de zeilcursussen of de volgende activiteit!

Vriendelijke scoutsgroetjes,
De eenheidsleiding en de voltallige leidingsploeg!

7 - 13 aprilZeilcursus getijden watervanaf 16 jaar

Zondag 7 april: Geen activiteit

Vele van jullie zullen ongetwijfeld nog aan de paastafel zitten bij de oma’s en opa’s. We hebben vandaag dan ook geen activiteit. Jullie krijgen wel de opdracht om jullie zo zot mogelijk te gedragen op de familiefeesten.

Zondag 14 april: Race tegen de tijd

We gaan vandaag racen… tegen wie we racen is nog even geheim uiteraard maar dat is allemaal ok.

Zondag 21 april: Geen activiteit: Leidingsweekend

Deze week kruipt de leiding nog een keer in de rol van de leden en gaan we zelf even op weekend. Jullie hebben dus geen activiteit vandaag.

Zaterdag 27 april: Zotte zeehonden zoektocht

We gaan vandaag op een zotte zoektocht. Je moet aanwezig zijn om te weten wat er nu juist zo speciaal aan is.

Waar:Loods rupelmonde (Scheepsbouwersstraat 16, 9150 Kruibeke)
Wanneer:13u – 16u30

Zondag 7 april: Paasvakantie

Deze week is er jammer genoeg geen activiteit. Geniet allemaal van jullie paasvakantie en we zien jullie volgende week terug.

Zondag 14 april: Star Wars cluedo

Deze middag kregen we een telefoontje van master Obi-Wan met de boodschap dat Yoda dood terug gevonden is. Vandaag zullen jullie dus zelf de detectives moeten spelen om Obi-Wan te helpen met de misdaad op te lossen. Jullie zullen moeten zoeken wie, hoe en waarmee ze Yoda hebben vermoord. Haal dus maar je hoed en vergrootglas uit de kast want het zal niet gemakkelijk worden.

Zondag 21 april: Geen activiteit: Leidingsweekend

Geen activiteit deze week want de leiding is op weekend.

Zondag 28 april: Verstoppertje extreem

We kennen allemaal wel het gewone verstoppertje maar vandaag gaan we dit doen met een twist. Wie benieuwd is hoe we deze nieuwe en leukere versie van verstoppertje zullen spelen zal naar de activiteit moeten komen. Als je een stapje voor wilt zijn op de andere kan je wat camouflage kleding aandoen.

Zondag 14 april: Ruiltocht en woudloperskeuken

Het plan is simpel: eerst gaan we op ruiltocht en dan maken we er een lekker gerechtje klaar op het kampvuur.

Zondag 21 april: Geen activiteit: Leidingsweekend

Geen activiteit deze week want de leiding is op weekend.

Zondag 28 april: Nemo-spel

Vandaag zijn we allemaal vissen. Nemo is net opgegeten door een middelgrote haai. Helaas voor ons heeft de haai nog steeds honger. Wie slaagt erin om deze dag te overleven zonder op het menu te komen van de middelgrote haai?

Zondag 7 april: Paasvakantie

Het is paasvakantie, dus we gunnen jullie even rust bij de scouts. Een aantal van jullie zullen ook nog moeten bekomen van zeilcursus, dus doe vandaag maar lerkker op het gemak en dan zien we elkaar volgende week terug!

Waar:Nergens
Wanneer:Nooit

Zondag 14 april: Werken

Het is de laatste keer werken vandaag! Kom jullie nog eens allemaal geven, dan zijn de boten klaar en gaan we in mei terug echte zeescouten kunnen wezen en gaan zeilen. Smijt je dus nog eens en samen laten we die boten terug blinken en klaar voor onze gekke plannen!

Zondag 21 april: Leidingsweekend

Dit weekend gaat de leiding zich goed amuseren, helaas zonder jullie. Maar geen zorgen, we zijn jullie zeker niet vergeten en misschien roddelen we wel eens over jou 😉 En volgende week zien we elkaar gewoon terug, dus geen reden tot paniek, tot volgende week!

Waar:Thuis (of ergens anders)
Wanneer:Heel het weekend

Zondag 28 april: Bosbrand blussen

Oh nee! Het bos staat in brand! Bel 112 en roep zo snel mogelijk de brandweer (de juniors in dit geval) op om te komen blussen! Gaan jullie snel genoeg zijn in dit spel rond timing om het bos te redden? Of brand alles plat en is het een trieste dag voor de natuur? Wij hopen alvast voor dat eerste…

Geen activiteit.

Zondag 14 april: Vergadering

Jippieee vandaag gaan we weer leiding geven!

Geen activiteit.

Zondag 28 april: Vergadering

Schrijf u in en kom af het eten gaat lekker zijn en anders zijt ge een loser