Beste leden, beste ouders, beste sympathisanten,
We hebben het nieuwe jaar alweer goed ingezet, onze beste wensen voor jullie allemaal. Intussen staat februari alweer voor de deur. In februari gaan we voor sfeer en gezelligheid met onze winterbar en bloemenverkoop!

Concreet plannen wij op zondag 11 februari een deur aan deur bloemenverkoop van jonge paasbloemetjes waar je nog laaaang plezier van zal hebben. Zeehonden en welpen worden te voet aan het lokaal verwacht, aspiranten, juniors en seniors met de fiets! Wil je graag één of enkele bloemetjes kopen voor jezelf of om iemand anders blij mee te maken? Dat kan op de winterbar. Om af te sluiten na de financiële actie, staat onze winterbar gepland. Allen welkom vanaf 16u om gezellig iets te drinken en een hapje te eten op ons gezellig ingericht terrein! Eindformatie om 16u30.

Vriendelijke scoutsgroetjes,
De eenheidsleiding en de voltallige leidingsploeg!

7 - 13 aprilZeilcursus getijden watervanaf 16 jaar

Zondag 4 februari: Reis door de tijd

Vandaag zetten mama en papa jullie af in het jaar 0 en komen ze jullie ophalen in het jaar 4025. Daartussen beleven we grootse avonturen samen met de lokale tijdsbevolking.

Wanneer:13u30 – 17u
Meebrengen:een horloge (dat zal toch niet werken)

Zondag 11 februari: Bloemen verkoop en winterbar

Zoals elk jaar gaan we vandaag op pad om mooie bloemen te verkopen voor Valentijn. We gaan te voet op pad dus kleed je zeker warm genoeg en doe stevige schoenen aan.

Zondag 18 februari: Zwemmen

Elke 2 maanden gaan we met de kleine takken zwemmen in Bornem. We maken het zwembad onveilig en lappen alle regels aan onze laars. Klimmen op de glijbaan? Wees maar zeker!

Zondag 25 februari: Reynaert wandeling

Derde keer is scheepsrecht. Deze activiteit hebben we al 2 keer uitgesteld. Elke activiteit zijn de zeehondjes geïnteresseerd in het leuke verhaal dat op de ster uitgesteld staat. Vandaag gaan we het helemaal beluisteren.

Waar:Voorkant van de ster (Kant van de Brokkelinck)
Wanneer:13u15! Tot 16u30 (als jullie ook kinderen moeten ophalen op het terrein laat het dan weten dan brengen we ze naar daar tegen 17u)

Zondag 4 februari: Shrekspel

Ja ja, je leest het goed! Deze dag zal volledig rond Shrek draaien. Het grote groene wezen dat samen met zijn ezel op pad trok om de bloedmooie prinses Fiona te redden. Hebben jullie evenveel moed als hem?

Meebrengen:je beste shrek outfit

Zondag 11 februari: Bloemenverkoop & winterbar

Het is bijna Valentijn <3 !! Misschien weet jij wel iemand in de buurt van de scouts dat je eens in de bloemetjes wil zetten? Dan is dit de moment met onze spetterende bloemenverkoop! Hierna kunnen we ons lekker opwarmen met een warme chocomelk op de winterbar. Voor de ouders, jullie zijn welkom op het lokaal vanaf 16u voor onze winterbar!! Kom gezellig iets drinken en samen 2024 inzetten 😊

Zondag 18 februari: Zwemmen

Tijd om jullie zwemcapaciteiten nog eens te bewijzen deze zondag! Na al dat koude weer kunnen we onze beste zomerversie nog eens naar boven halen en onze bikini, zwemshort of badpak aantrekken!

Zondag 25 februari: Sta(p)(ds)spel

Op zij! Op zij! Op zij! Maak plaats! Maak plaats! Maak plaats! We trekken op avontuur vandaag! Je denkt misschien al ieuwwww zo veel wandelen, maar eigenlijk zal dit wel goed meevallen hoor 😉 (Indien jullie niet te veel verkeerd lopen natuurlijk).

Waar:Hoofdingang Bib Sint-Niklaas (Hendrik Heymanplein)
Wanneer:13:00 – 16:30
Meebrengen:wandelschoenen

Zondag 4 februari: Sperken

Omdat het de vorige keer niet is doorgegaan we vandaag de roeiriemen een onderhoudsbeurt geven en spelletjes spelen.

Zondag 11 februari: Bloemenverkoop & winterbar

Zondag 25 februari: Badgewerken

Tijd om uit de blinken, vandaag gaan we proberen badges te verdienen, om ons hemd te versieren.

Zondag 4 februari: Stadsspel

De seniors hebben een stadsspel in elkaar gestoken, ben je ook benieuwd? Kom dan zeker af!!!

Waar:Standbeeld sint grote markt sint niklaas

Zondag 11 februari: Bloemenverkoop + winterbar

De kas van de scouts moet af en toe eens gespeisd worden. Daarom gaan we vandaag bloemen verkopen. Daarna is er ook weer de winterbar waar je gezellig iets kan drinken.

Wanneer:13:30 – 16:30

Zondag 18 februari: Sperken

Een combinatie van spelen en iets anders, wat dit is ontdek je vandaag!!!

Wanneer:13:30 – 17:00
Meebrengen:kleren die vuil mogen worden

Zondag 25 februari: Badgewerking

Jullie wouden graag badges verdienen, vandaag is de moment. Zorg dat je fit bent en je hersennen getraind en kom af!!!

Zondag 4 februari: TBA

Zondag 11 februari: Bloemenverkoop + winterbar