Januari Nr. 5 2022

Jaargang

Voorwoord

Dag seascouts liefhebbers!

Natuurlijk starten ook wij met het geven van onze beste wensen voor het nieuwe jaar!

Wij wensen jullie een geweldig 2024 en zoals beschreven in ons vorige spuigat: vooral veel stoere, spannende, vuile, creatieve, hartverwarmende scoutsactiviteiten!

Nog maar net de vreugde van het nieuwe jaar voorbij of daar staat de loodzware examenperiode voor onze leiding reeds klaar… Dat is ook de oorzaak van de aangepaste dagen/uren van activiteiten. Kijk dit zeker goed na vooraleer je naar het terrein zou rijden op zondag. De activiteit kan reeds gepland staan op bijvoorbeeld zaterdagavond. Wij wensen de leiding alvast zéér veel succes! (Steek af en toe jullie duimen eens in de lucht voor hen)!

Verder hebben wij enkel nog maar leuke vooruitzichten!

Scoutsgroetjes, De eenheidsleiding en de voltallige leidingsploeg

Merkalender

Hieronder kunnen jullie enkele belangrijke data vinden voor komend scoutsjaar, hou deze zeker vrij!

1 - 5 april Zeilcursus stilstaand watervanaf laatste jaar aspiranten
7 - 13 aprilZeilcursus getijden watervanaf 16 jaar
TBAKamp

Zeehonden

Zondag 7 januari: Geen activiteit

Vele van jullie zitten nog aan de feest tafel en dat is voor jullie leiding niet anders. Vandaag hebben we nog geen activiteit maar volgende week springen we er vol nieuwe energie in.

Waar:thuis
Wanneer:kies maar

Zondag 14 januari: Kabouterspel

Outers, outers, outers we spelen een spel rond de kabouters. Plopper de plopper de plop we geven er een lap op!

Zondag 21 januari: De leiding heeft honger

Vandaag gaan jullie er voor zorgen dat de leiding goed gegeten heeft. En het lekker warm heeft.

Meebrengen:Een soepgroente

Zondag 28 januari: Maki is zijn oriëntatie verloren

Kunnen jullie hem helpen om zijn weg terug te vinden. Hij laat meestal wel instructies achter. Ontcijfer de raadsels en vind de juiste weg.

Welpen

Zondag 7 januari: To be anounced

De takleiding zal contact met jullie opnemen of en waar er een activiteit doorgaat vandaag.

Zondag 14 januari: To be anounced

Zondag 21 januari: To be anounced

Zondag 28 januari: To be anounced

Aspiranten

Zondag 7 januari: Ganzenbordspel

Het ganzenbord, misschien wel een van de oudste bordspelen.

Zondag 14 januari: Stage

Vandaag komen de seniors een handje toeksteken en ontdekken hoe het is om leiding te staan, joepie!

Zondag 21 januari: Olympische spelen

Deze zomer komen de spelen naar Parijs. Wij houden alvast onze mini-editie. Wie kan het meeste medailes verzamelen?

Zondag 28 januari: Sperken

Huh sperken? Wat is dat nu weer? Wel het heeft iets te maken met roeiriemen onderhouden en een spelletjes spelen.

Juniors

Zondag 7 januari: To be anounced