Beste leden, ouders en sympathisanten,

De maand juni heeft voor jullie de laatste activiteiten van het jaar in petto. Aangezien dit de examenperiode van de leiding is, vragen we wederom jullie begrip voor eventuele avondactiviteiten of activiteiten die afwijken van het gewoonlijke.

Op 29 juni zijn we zoals elk jaar terug te vinden op Zonnewende, kom gerust eens langs.

Binnenkort gaan we ook op kamp! Het kampboekje met alle praktische info werd reeds uitgedeeld tijdens de activiteiten. Indien je dit niet hebt ontvangen mag je dit altijd vragen aan je leiding, of kan je de digitale versie terugvinden in je mailbox. Inschrijven kan via de website tot en met 10 juni 2023.

Scoutsgroeten,
De eenheidsleiding en voltallige leidingsploeg

Zondag 2 juni: Reynaert wandeling

Laatste keer goeie keer. Vandaag zoeken we uit of de wandeling effectief vervloekt is en datof we er gewoon ooit zullen achter komen wat reynaert allemaal uitspookt. Als jullie ook kinderen moeten ophalen op het terrein laat het dan weten dan brengen we ze naar daar tegen 17u

Waar:voorkant ster (kant van de brokkelinck)
Wanneer:13u15! – 16u30

Zaterdag 8 juni: Meeuws grote afleidingsspel

Meeuw heeft het zwaar met het maken van examens en kan wel wat afleiding gebruiken. kunnen de zeehondjes daarvoor zorgen?

Wanneer:14u00 – 16u30

Zaterdag 15 juni: Meeuws groot feest

Meeuw heeft bijna gedaan met het middelbaar en wil heel graag feest vieren. Komen jullie samen met haar de haren losschudden en de boel op stelten zetten?

Wanneer:14u00 – 16u30

Zondag 23 juni: ODYSSEUS wadisdat

Zoals jullie allemaal flink in het kampboekje gelezen hebben is ons kampthema Odyseus. Wie al weet watdatis mag het vandaag komen uitleggen. Voor zij die het nog niet weten, kom het vandaag ontdekken.

Wanneer:13u30 – 17u

Zaterdag 29 juni: Zonnewende

Vandaag zijn de leiding en seniors aan het werk op zonnewende, een klein gezellig festival in Kruibeke! Jullie kunnen het uiteraard komen bezoeken en deelnemen aan de kinderanimatie (16u) die voorzien is.

Zondag 2 juni: Stadsspel

Vandaag testen we jullie kennis van Sint-Niklaas! Heb jij al gehoord welke schatten hier verstopt zijn?? Samen zullen we hier naar op zoek gaan!

Waar:Bib Sint-Niklaas/ Heymanplein
Wanneer:13u00-16u30

Zaterdag 8 juni: Avondactiviteit

De leiding heeft examens dus we zullen we wat griezelen in de avond! Of miss toch eerder een knusse wellnessavond?

Zondag 16 juni: Geen activiteit/ TBA

De leiding heeft examen op maandag, dus er zal geen activiteit zijn. Indien we een alternatief vinden, verwittigen we jullie zeker!

Waar:/
Wanneer:/

Zaterdag 22 juni: Het grote welpen afsluitspel

Wat een top jaartje! We zullen dit maar mooi afsluiten deze avond, maar natuurlijk voor kort. Want binnen minder dan een maand is het kamp!!

Zaterdag 29 juni: Zonnewende

Geen activiteit, de leiding is naar zonnewende vandaag, kom zeker langs met je ouders voor een gezellige sfeer en randanimatie!

Zaterdag 1 juni: Quiz

De leiding heeft examens deze maand, vandaar dat we avondacitiviteiten doen. We beginnen met een Quiz om ons brein op te warmen voor de examens.

Zaterdag 8 juni: Gezelschapspelletjes

Vanavond spelen we gezelschapsspelletjes! Neem gerust zelf je favorite spel mee.

Meebrengen:Favorite gezelschapspel

Zaterdag 15 juni: Koken op kampvuur

Vanavond gaan we snacks maken op het kampvuur en genieten van het (hopelijk) mooie weer.

Zaterdag 22 juni: Handelspel

Tijd om de handelaar in onszelf te ontdekken! Deze keer gaan we geen kaas en wijn verhandelen maar iets anders…

Zondag 2 juni: Zeilen

De boten liggen weer in het water, hoeraaaa en dus kunnen jullie (eindelijk) julli skills van op zeilcursus laten zien aan het grote publiek ( de leiding)

Waar:Loods rupelmonde
Wanneer:13u00 – 17u

Zaterdag 8 juni: Avondspel

Jullie beginnen aan jullie examens volgende weeek dus houden we het even rustig. Gewoon een avondspel aan het lokaal.

Wanneer:19u30-22u
Meebrengen:snacks

Weekend 17-19 mei: Film

De examens zijn volop bezig dus is dit de uitgelezen kans om ook jullie filmcultuur wat bij te schaven. Welke film het wordt? Daar kwam je vorige week achter.

Wanneer:19u30-22u
Meebrengen:snacks

Zondag 23 juni: Zeildag veerse meer

Vandaag gaan we met snelle boten gaan zeilen op het veerse meer. Meer info volgt binnenkort