Beste leden, beste ouders, best leiding, beste oud-leiding, beste sympathisanten en anderen!

Februari was nog een koude wintermaand, waarbij we allen elke zondag het koude weer trotseerden, maar gelukkig komt maart eraan met de lente. In maart openen we de lente ineens met ons Opening Vaarseizoen op zaterdag 23 maart. Dit jaar zal opeing vaarseizoen niet doorgaan op ons terrein maar wel in basisschool Gavertje vier, Gavermolenstraat 83, 9111 Sint-Niklaas. Het concept blijft wel hetzelfde, namelijk bbq. Daarnaast zijn jullie dit jaar al welkom vanaf 15u30 want om 16u begint onze apero quiz. Deze is voor alle leeftijden en volledig gratis. Inschrijven kan alleen of met een team. De inschrijvingen zijn open! (link: seascoutsmercator.be/ov2024). Tijdens deze quiz kunt u genieten van onze heerlijke aperoplanken. β€˜S avonds is er dan onze traditionele BBQ. Het is een ideale zaterdagavondactiviteit om de leiding wat te leren kennen, streken van je kinderen uit te wisselen met andere ouders en natuurlijk, om de scouts te steunen. Steunen? Inderdaad, een SEAscouts draaiende houden, houdt spijtig genoeg wat kosten in zoals de boten verven, motoronderhoud, knutselmateriaal etc. Bovendien, zijn we nog steeds aan het bouwen. Toegegeven, die bouw gaat al even mee… maar er zit wel degelijk nog steeds vooruitgang in en onze kersverse voorzitster van de VZW zal je hier graag wat toelichting over geven tijdens het Opening Vaarseizoen.

In maart zijn er ook theoriedagen voor de zeilcursus stromend water en zijn de inschrijvingen voor de zeilcursus stilstaand geopend. Er gaan enkele juniors van ons mee op deze cursus in de Paasvakantie en we duimen alvast voor hen. We wensen jullie superveel ravotplezier op de komende zondagen in maart en hopen jullie allemaal tegen te komen op het Opening Vaarseizoen op 23 maart.

Vriendelijke scoutsgroetjes,
De eenheidsleiding en de voltallige leidingsploeg!

7 - 13 aprilZeilcursus getijden watervanaf 16 jaar

Zondag 3 maart: TBA

Zondag 10 maart: TBA

Zondag 17 maart: TBA

Zaterdag 23 maart: Openingvaarseizoen

Het feest van het jaar staat weer voor de deur! Echter zal het lokaal er dit jaar een beetje anders bij liggen dus zal een het een special editie zijn πŸ˜‰. Hou zeker onze socials en je mailbox in de gaten voor meer informatie

Zondag 31 maart: TBA

Zondag 3 maart: Shrek advanced

Aangezien er vorige keer niet veel toverfiguren waren opgedoken en Shrek nog steeds aan het wachten is in zijn moeras, is het tijd dat we in actie schieten en hem gaan helpen! Kom allemaal de zotste oger/moddermonster in je naar boven halen vandaag.

Meebrengen:je beste shrek outfit

Zondag 10 maart: We-spelen-een-spel-vandaag-spel

De spelende speelder speelde een spel en speelde tijdens deze speeldag fijn samen met alle andere spelers. Tot dan!

Zondag 17 maart: Reis door de tijd 2.0

Niets zo cool als tijdsreizigers, toch?! Kom samen met ons een megaleuke reis door de tijd maken en ervaar de wondere wereld van de dino’s, de Grieken, de ridders en jonkvrouwen, de wereldoorlogen en nog zoooo veel meer!

Zondag 31 maart: Paasspel

Ook de paashazen hebben het moeilijk in deze zware tijden en kunnen best wel wat hulp gebruiken van jullie. Helpen jullie hem, zodat hij komende jaren paashaas kan blijven?

Zondag 3 maart: Bosspel & Sjorren

In het bos daar staat een huisje… zijn jullie klaar om er op los te sjorren en elkaar te verslaan in een super mega enorm leuk bosspel??? Tijd om de echte scout in je naar boven te halen!

Zondag 10 maart: Verrassing

Een topactiviteit gegarandeerd !!

Zondag 17 maart: Badgewerken

Tijd om ons hemd nog wat te pimpen! Bij de vorige badgewerking zijn er al een aantal in geslaagd om vuur te maken, proficiat daarvoor! Vandaag gaan we andere technieken oefenen.

Zondag 31 maart: Geen activiteit

Geniet van de paasvakantie!

Zondag 3 maart: Werken

Onze boten kunnen nog wel een likje verf gebruiken dus kom zeker af om je β€œcreatief” uit te leven!!! Dan kunnen we deze zomer weer op het water vertoeven.

Zondag 10 maart: Werken

Na vorige week gaan we deze week weer aan de boten werken want 1 laag verf is uiteraard niet voldoende. Kom dus zeker af om ook die 2de laag er op te leggen!!!

Weekend 15-17 maart: Weekend

Dit weekend gaan we op weekend. Meer info volgt op de brief die jullie gaan krijgen.

Waar:volgt later
Wanneer:volgt later

Zondag 31 maart: Geen activiteit

Zondag 3 maart: werken

Er is veel te doen dus zie maar dat ge er staat.

Zondag 10 maart: Stage

Jippieee vandaag gaan we weer leiding geven!

Meebrengen:verkoopskills, fiets

Zondag 17 maart: kampplanning enzo

BELANGRIJK AFKOMEN!!!

Zaterdag 23 maart: Opening vaarseizoen