Beste leden, ouders en sympathisanten,

Het groepskamp naar Roermond en het buitenlands kamp naar Montenegro van de seniors ligt al weer een tijdje achter ons. Nogmaals bedankt aan iedereen om er ook dit jaar weer een geweldige editie van te maken. Na een dikke maand rust is het dus tijd om weer te beginnen met een nieuw prachtig scoutsjaar. Alvorens dit nieuwe jaar begint moeten we toch nog de afscheidnemende eenheidsleiding, Antilope, bedanken voor de vele jaren dienst die ze geleverd heeft aan de scouts. Jullie lezen het goed, de fakkel is doorgegeven aan twee nieuwe eenheidsleiding, Guppy en Waterhond.
September is al meteen een drukke maand om te beginnen. Zo is er het weekend van 2 en 3 september villa pace waar wij zoals ieder jaar met een standje staan om nieuwe leden aan te trekken, maar waar jullie zeker ook welkom zijn om eens goede dag te zeggen en misschien al iets los te peuteren over de leidingsverdeling (dit zal echter zeer moeilijk tot wel onmogelijk zijn).

Zondag 10 september is het dan eindelijk zo ver, onze startactiviteit samen met de sGeit je rijk en zomerbar waar we jullie uiteraard verwachten om gezellig iets te drinken en te hopen dat de geit op jouw veldje kakt.

Wij kijken alvast zeer hard uit naar komend scoutsjaar om er weer een topeditie van te maken.

Scoutsvriendelijke groeten,
De eenheidsleiding en jullie (nog even geheime) lieftallige leiding

1 - 3 septemberVilla Pace
10 septemberStartactiviteit + sGeit je rijk
TBA Roeicursus stilstaand wateraspiranten - juniors
TBA Roeicursus getijden watervanaf 16 jaar
TBA Zeilcursus getijden watervanaf 16 jaar
TBAGele wimpel
TBAKamp

Weekend 1 - 3 september: Villa Pace

Er is dit weekend geen officiële activitet, want zaterdag zijn we te vinden op Villa Pace! We staan er men een heus kraampje met spelletjes en jullie zijn allemaal welkom om te komen spelen en dag te zeggen!

Zondag 10 september: Startactiviteit en sGeit je rijk

Vandaag komen jullie te weten wie jullie leiding is. Spoiler: Jullie leiding is de béste leiding. Aansluitend zijn jullie én jullie mama en papa welkom op onze sGeit je Rijk, waar je iets kan eten en drinken. Meer info en info om vakjes te kopen vind je op de site, je mailbox en de facebookpagina.

Waar:Ons terrein (Beeldstraat 2a, Sint-Niklaas)
Meebrengen:Kleren aandoen die vuil en kapot mogen gaan

Zondag 17 september: Kennis­makings­spelletjes

Nieuwe en bekende zeehondjes, allemaal welkom! Vandaag leren we elkaar wat beter kennen en spelen we old-school scoutsspelletjes.

Meebrengen:Kleren aandoen die vuil en kapot mogen gaan

Zondag 24 september: Spel van de grote holebeer

Lang geleden voor onze scouts zelfs maar bestond waren het de dieren die spelletjes speelden. De Grote holebeer verzon op een dag een groot spel en dat spel gaat al jaren mee. Het is dat spel dat we vandaag eens gaan uittesten.

Wanneer:13u30 - 17u
Meebrengen:Zoals altijd, kleren aandoen die vuil en kapot mogen gaan

Weekend 1 - 3 september: Villa Pace

Woohooo de jaarlijkse vredesfeesten zijn er weer in Sint-Niklaas!! Je kan ons scoutsstandje met de leiding terugvinden aan het Heymanplein. Kom gerust eens af met je ouders en vriendjes!

Zondag 10 september: Startactiviteit

De dag waar jullie te weten zullen komen wie jullie leiding is voor komend jaar, spannend…. Kom zeker af om het ontdekken!

Zondag 17 september: Kennis­makings­spelletjes

Kan je ook niet wachten om je mede groepsgenoten en leiding beter te leren kennen? Wij ook niet, dus laten we deze zondag allemaal samen gaan ravotten op de Ster!

Zondag 24 september: Geen activiteit

Vandaag is de leiding zelf op weekend dus zal er geen activiteit zijn.. Genoeg tijd dus om jullie op te laden voor volgende week!

Zondag 10 september: Startactiviteit

De dag waar jullie door middel van een EPIC spel te weten zullen komen wie jullie leiding is voor komend jaar, spannend… Geen excuzes, gwn afkomen.

Zondag 17 september: Groeien in roeien

Tijd om ons voor te bereiden op roeicursus! We gaan (leren) roeien en plezier maken op de woeste wateren van de ster, joepie!

Weekend 1 - 3 september: Villa Pace

Vandaag is het geen activiteit maar we staan heel het weekend op de vredesfeesten in sint niklaas. Kom gerust eens af om te ontfutselen wie je nieuwe leiding wordt.

Zondag 10 september: Startactiviteit en sGeit je rijk

Vandaag komen jullie jullie leiding te weten. Na de activiteit kan je gezellig blijven hangen en gokken met onze geit. Of gewoon gezellig iets drinken.

Zondag 17 september: Zeilen

Vandaag gaan we de 1ste keer zeilen dit jaar. Joeeppiiii

Waar:Loods tolerant rupelmonde (Scheepsbouwers­straat Rupelmonde, CNR loods)
Wanneer:13u - 16u30

Zondag 24 september: Geen activiteit

De leiding is zelf op weekend dit weekend samen met de leiding van alle andere fos scouts, het ultieme moment voor jullie om in de zetel te blijven zitten zodat jullie volgende week weer veel energie hebben ;)

Waar:Thuis
Wanneer:Hele dag

Weekend 1 - 3 september: Villa Pace

De leiding is dit weekend terug te vinden op Villa Pace. Kom zeker eens langs!

Zondag 10 september: Startactiviteit en sGeit je rijk

Wil je te weten komen wie jullie leiding is, kom dan naar de startactiviteit.

Zondag 17 september: Kennis­makings­spelletjes

We steken onze koppen bij elkaar om een planning te maken. Verplichte aanwezigheid!

Zondag 24 september: Geen activiteit

Wij zijn er niet, er is dus niks te zoeken op het scoutsterrein. Voel je wel aangesproken om het gras af te rijden.

Waar:Thuis
Wanneer:Hele dag